Nortzuk egiten dugu Dantzaz?

Hau da dantzaz

Dantzaz taldea da

Dantzatzen, koordinaziorako, produkziorako, zuzendaritza artistikorako eta komunikaziorako talde egonkorra dugu, Batzarra izeneko egitura paraleloarekin batera, gure erabaki transzendentalak gidatzen dituen “jakintsuen kontseilua”. Gainera, aitortzen dugu gure interpreteak funtsezkoak direla eta haien garapen pertsonal eta profesionalean laguntzen dugula, gure ekoizpen eta egoitzak arrakastaz gauzatzeko. Errespetuzko eta lankidetzazko lan-giroa sortzen ahalegintzen gara, beren sormena sustatzeko eta agertokian beren ahalmen handiena lortzeko.

Interpreteak

Raúl Abentín

«Dantza hitzez adierazteko gai banintz, ez nintzateke dantzatzeko gai izango, nire gorputzak dantza egiten duenean, nire buruak ahaztu egiten baitu»

Alcala de Henaresen jaio zen (1999) eta Madrilgo Carmen Amaya Dantza Kontserbatorio Profesionalean (2017-2019) eta SCAENA Dantzako Arte Eszeniko Profesionalen Goi Mailako Zentroan (2013-2017) egin zituen ikasketak. 2019an Valencia Dancing Forward elkartean sartu zen eta 2021ean Dantzaz-en sartu zen.

Andrea Aguado

«Nire etengabeko zalantza-munduan, dantza ziurtasun polita da niretzat»

Madrilen jaio zen 1999an eta Madrilgo Real Conservatorio Profesional de Danza Mariemman ikasi zuen. Ikasketak amaitzean, formakuntza osatu zuen urtebetez Avilako Maria Dantza Goi Mailako Kontserbatorioan, eta Wroclawko Operako Balleteko dantza-taldeko kide izan zen Jacek Przyby«owicz» en zuzendaritzapean, 2018 eta 2020 bitartean. 2021ean Dantzaz taldeko kide izan zen.

Mariona Carrasco

«Dantzan irudimenak eta errealitateak elkar jotzen dute, dantzatzean galaxia bat hazten zait, eta horrek mugarik gabe sentitzera eramaten nau. Plazer eztanda da»

Bartzelonan jaioa (1999), dantza-ikasketak egin zituen Centre de Dansa de Catalunyan 2010 eta 2017 artean. 2017an bere prestakuntza osatu ondoren, Errumaniara joan zen, eta han hasi zuen bere ibilbide profesionala Teatrul de Balet Sibiun. 2020an, Oreka Dinamikoarekin egiten du lan, eta 2022an etapa artistiko berri bati ekingo dio Dantzazen.

Filippo Cosso

«Dantza da gure lasaitasun unea eta gure emozioen askatzea»

Torinon (Italia) jaio zen 2001ean, eta Nuovo Torino antzokian (2015-2020) sortu zen. Geroago, Agora Coaching Project Reggio Emilian (Italia) sartu zen eta 2022an New Yorkeko Alvin Ailey American Dance Theaterretik igaro zen Dantzazera iritsi aurretik.

Maddi Gaztelumendi

«Dantza nire buruaren ispilu bat da, besteekin konektatuz islatzen nauena, haiengan emozio bat eraginez»

Donostian jaio zen 1998an eta Donostiako Studio 84an hasi zuen prestakuntza, eta Gasteizko José Uruñuela Udal Dantza Kontserbatorioan osatu zituen. 2018an Anezka Arabako dantza garaikideko konpainian sartu zen eta 2020tik Dantzaz taldeko kide da.

Laura G Latasa

«Egunero nire baitako zerbait berria irakatsiz, dantza da nire hazkundearen lekukorik onena eta nire bidelagun leiala»

Bilbon jaioa (1998), Euskadiko Arte Dramatikoko eta Dantzako Goi Mailako Eskolan (2016-2018) ikasi zuen eta Sevillako Andaluziako Dantza Zentroan jarraitu zuen (2018-2020). 2020tik Dantzaz taldeko kide da.

Lara Matea Ivančić

«Ez dakidan guztiaz ohartzea da onena»

1999an jaio zen Sempeter pri Goricin (Eslovenia) eta sei urterekin Cividaleko (Italia) Scuola di Danza di Erica Bront-en sartu zen. Ondoren, Ljubljanako (Eslovenia) Slovene National Conservatory of Music and Balleten eta Municheko (Alemania) Iwanson International School of Contemporary Dancen osatu zuen bere prestakuntza. Bere esperientzia profesionala PTL – Plesni Dance Teater Ljubljanan hasten da eta 2021etik Dantzaz-en interpretea da.

Lele Mazzella

«Dantzak aukera ematen dit nire barneko eguzkiak niri bizia emateko»

Italian jaio zen 2000. urtean eta dantza ikasketak egin zituen Accademia Tersicore Brindisin 2013 eta 2019 artean. Bere ikasketa amaitu ondoren Torinoko Eko Dance Companyko kide da 2022an Dantzazen sartu zen arte.

Noel Quintela

«Mugituz gero, ni baino handiagoa bihurtzen naiz, mugak lausoago bihurtzen dira eta gauzak eralda ditzaket»

Monforte de Lemos herrian jaio zen (1998), eta Galiziako udalerriko Udalaren Musika eta Dantza Eskolan hasi zuen prestakuntza-aldia. Ondoren, Lugoko Dantza Profesionaleko Kontserbatorioan, Valentziako Kontserbatorioan eta Bartzelonako Institut del Teatreko Kontserbatorioan ikasi zuen. 2021etik Dantzaz taldeko kidea da, eta Osa+Mujikarekin aritu da interprete gisa.

Iñigo Rementería

«Bizitzeko dantzatzen dut eta, zorionez, dantzatik bizi naiz. Nire ihes-atea da, eta adierazteko nire aliaturik onena da»

Getxon jaio zen 1999an, eta Bilboko Ibarrekolanda BHIko Batxilergo Eszenikoan hasi zuen prestakuntza. Ondoren, Dantzerti Euskadiko Arte Dramatiko eta Dantzako Goi Eskolan osatu zituen ikasketak, eta 2019an Lokke Konpainiarekin lankidetzan aritu zen. 2021etik Dantzaz taldeko kidea da.

Margot Castro

«Ez dago dantzarik gabeko egunik».

Donostian jaio zen 2003an. Donostiako Fagoaga akademian hasi zen dantzatzen 4 urterekin. Ondoren, Biarritzeko Baleteko École eskolara joan zen 2018tik 2021era. Ondoren, Bartzelonako PAR DANSA trebakuntza-zentrora joan zen. 2022tik Dantzazen parte da.

Estebe Abrisketakoa

«Dantza irakasten ari zait inor baino hobea izaten ez, nire burua hobetzen baizik»

2000. urtean jaio zen Irunen, eta bertan hasi zituen oinarrizko dantza klasikoko ikasketak Irungo Udalaren Dantza Eskolan. Ondoren, dantza klasikoaren espezialitatean graduatuko da Gaztela eta Leongo Dantza Eskola Profesionalean, Burgosen.
The Washington School of Balleten beka jaso zuen 2019an. 2022an, Valladolideko Calderon Antzokian La Traviata ekoizpenean parte hartu zuen, eta urte horretan bertan beka bat jaso zuen Feijóo Ballet Schoolen (Houston, Texas). Irailean, Dantzatzen hasi zen.

Maitane Picabea

«Dantza da egunero ihes egiteko eta gainditzeko modurik onena».

Donostian jaio zen 2004an, eta dantza klasikoan eta garaikidean trebatu zen Studio 84an. Hainbat ikastaro, masterclass eta baleteko eta gaur egungo tailerretan jarraitu du Gipuzkoa osoan. Dantzazen kidea da 2022tik.

Staff

Fernando Saenz de Ugarte

Zuzendari nagusia, Think Tanz arloko eta network eta proiektuen arloko arduraduna

Fernando Sáenz de Ugarte kultura-kudeatzaile eklektikoak esperientzia luzea du ingurumen-hezkuntzako, animazio soziokulturaleko eta gizarte- eta hezkuntza-animazioko edo nazioarteko giza eskubideetako proiektuetan. Azken 25 urteetan, arte eszenikoen sektorean zentratu da, Teatro Paraison parte hartu du, Barañaingo Auditorioa zuzendu du Nafarroan hamar urtez, eta Espainiako Antzoki, Auditorio, Sare, Zirkuitu eta Titulartasun Publikoko Jaialdien Sareko zuzendaritza-batzordeko kide izan daGehiago irakurri…

2012an sartu zen Dantzazen, konpainiaren berregituraketa eta sendotzea bere gain hartuz eta berrikuntzatik eta elkarlanetik abiatutako lan-ildoak txertatuz. Koreografiak sortzeko eta ekoizteko urteko prozesuak diseinatzen ditu, eta Think Tanz izeneko berrikuntza-laborategia abian jartzeaz arduratzen da. Laborategi horrek koreografia-sorkuntza beste enpresa-sektore batzuekin erlazionatzen du, hala nola turismoarekin, ostalaritzarekin, industriarekin, kirolarekin edo hezkuntzarekin. Era berean, Dantzaz-ek azken urteotan egindako hainbat bitartekaritza-estrategia bultzatu ditu, bide berriak irekitzen ari direnak, eta Dantzaz sortzeko prozesuetarako zeharkako pieza bihurtu dira. Dantzaz eta Dantzagunearekin zerikusia duten dantza-interpreteen ekintzailetza-prozesuekin laguntzen du. Gaur egun, Eskenako Zuzendaritza Batzordeko kide eta Espainiako Arte Eszenikoetako akademikoa da, baita Kulturaren Euskal Kontseiluko kidea ere.

Adriana Pous

Zuzendari artistikoa, master-balleta eta laguntza artistikoaren arduraduna

Dantzari gisa izandako esperientzia Europan eta Hego Amerikan gauzatu da, Nureyev, Makarova edo Bujonesen proiekzioko artistekin batera agertokia partekatuz, besteak beste. 2002tik da Dantzaz-en proiektuaren buru, eta Europako dantzari gazteei sorkuntzen, ekoizpenen eta biren bidez esperientzia eszenikoa eskuratzeko aukera ematen die. Gehiago irakurri…

Eskolak eta workshopak ematen ditu konpainian, eta epaimahai gisa parte hartzera gonbidatu dute nazioko eta nazioarteko dantza-ekitaldietan. Konpainiako zuzendari artistiko gisa, 60 ekoizpenekin batera aritu da bi hamarkadatan, eta Dantzazentzat sortzera gonbidatutako koreografoen hautaketaren eta mundu osoko erakundeekin (Korzo (Holanda), Dance Base (Britainia Handia), Danish Dance Theatre (Danimarka), Conseil des Arts et des Lettres du Quebec (Kanada) edo Plesni Teater Ljubljana (Eslovenia) bezalako erakundeen koordinazioaren arduraduna da.

Bertha Bermúdez

Proiektuen garapena eta dokumentazioaren arduraduna

Maurice Bejart, William Forsythe, Nacho Duato, Rui Horta, Paul Solvin Norton, Gregory Colbert eta Emio Greco | Pieter C. Scholtenen koreografo entzutetsuekin batera dantzari karrera bat egin ondoren, Bermudezek bere ibilbide profesionala zuzendu du dantzaren transmisioaren, ikerketaren eta dokumentazioaren esparrura, eta bitartekaritza eta estudioko hainbat proiektu koordinatu eta zuzendu ditu Amsterdk-eko Centro Koreografikoarentzat. Gehiago irakurri…

Dantzaren, dokumentazioaren eta bitarteko digitalen analisian zentratutako Europako hainbat ikerketa-talderekin modu estuan lan egiten du, eta, 2016tik, Dantzazen lan egiten du, Red Atalak proiektua koordinatuz, proiektuak garatuz eta koreografoei lagunduz.

Iker Bengotxea

Administrazio arloko arduraduna

Espezimen bitxi honen kultura-ibilbidean, zenbakien, kontabilitateen, fakturen eta justifikazioen mundu ilunean eta aktore eta abeslari lanetan agertokietan murgilduta egotea egokitu zaio. Oso ohikoa ez den profil horrek bulegoen eta agertokien artean dagoen ohiko oztopoa hausten laguntzen digu, alde batera eta bestera daudenen enpatia eta beharrezko ulermena lortuz. Gehiago irakurri…

Enpresa Zientzietan eta Kultura Kudeaketan trebatua (Miguel de Cervantes Unibertsitate Europarreko Kultura eta Sormen Industrien Zuzendaritza eta Kudeaketako Masterra), Nafarroako Antzoki Sarean sartu zen 2018an, eta Arte Eszenikoen Zirkuitua jarri zuen abian. Lan horren ondorioz, Nafarroako Gobernuko kultura taldearen noizbehinkako aholkulari bihurtzen da, eta bere programetako batzuk kudeatzeaz arduratzen da, hala nola 948C/Kultura. Aldi berean, Dantzaz taldeko kide da, erakundearen kudeaketa ekonomikoa hobetzen eta profesionalizatzen laguntzeko.

Sofia Alforja

Dantzaguneko koordinatzailea

Nafarroako Antzerki Eskolan hezia, 1988an Madrilgo Albeniz Antzokian Teresa Valentinekin batera ekoizpena ikasteko beka jaso zuen. Guillermo Herasek zuzentzen duen Madrilgo Joera Berrien Zentro Nazionalean praktikak egin ondoren, Bederen-1 eta Tanttaka euskal konpainien hainbat ikuskizunen ekoizpena egin zuen.

Rafke van Houplines

Rafke Van Houplines

komunikazio-laguntzailea

Rafke dantzari profesional Belgikarra da. Bere ibilibide profesionala 2014an hasi zuen Euskal Herrian Dantzazen kide bilakatzerakoan. Bi urte taldean horretan izan ondoren, bere ibilbide propioa jarraitu zuen proiektu artistiko desberdinetan sartuz, hala nola, LASALA (ES) eta Christine Hassid Project (FR). Horretaz gain, adin ezberdinetako ikasleei zuzendutako dantza klaseak eman ditut. Ez hori bakarrik, Dantzaz eta OSA+MUJIKA konpainientzat itzulpen, berrikuspen eta transkripzio lana egin ditu. Gehiago irakurri…

Berriki, 2021an, “Idoménée” operan parte hartu zuen Lilleko Opera eta Staatsoper Berlinarekin lankidetzan. Gainera, 2022ko ekainean, Hizkuntzalaritza Aplikatuko ikasketak (ingelesa-kastelera-neerlandera) Vrije Universiteit Brusselen amaitu zituen eta Auzitegiko Hizkuntzalaritza kurtsoa hasi zen. Gaur egun, Rafke, alde batetik, Dantzaz-eko komunikazio laguntzaile gisa ari da lanean. Beste aldetik, dantzari freelance gisa jarraitzen OSA+MUJIKA, ERTZA eta ENBATA konpainietan.

Batzarra

Euskal Herrian Batzarra hitzak, oro har, komunitate bat argitzen eta laguntzen duten ezagutzak eta esperientzia dituzten pertsonen bilera izendatzen du. Dantzazen, gure taldeak hasieratik laguntzen digu, eta jakinduria handiko pertsonek osatzen dute, hala nola:

Andoni Mutiloa

Kazetaria eta sortzailea da. Lehen urratsak euskal dantzan eman zituen, Juanito San-chizen eskolan (Hernani). Nerabezaroan, Eskola Dantza Taldean sartu zen, eta ia 15 urte eman zituen bertan. Kazetaritza ikasi zuen (Leioa, EHU) eta ETBko hainbat saiotan erredaktore aritu zen. 2001etik 2007ra Gaztea irratiko esataria izan zen. Geroago, Euskadi Irratian hasi zen lanean, eta hainbat saiotako erredaktore eta aurkezle izan zen zortzi urtez. 2017an Euskadi Irratian eszedentzia hartzea erabaki zuen, eta ordutik arte eszenikoen sortzaile gisa dihardu buru-belarri. Duela gutxi, «Esnatu Naiz» kabare-ta sortu zuen.

Jon Bagüés Erriondo

Artearen Historian Lizentziatua (1977) eta Doktoregoa (1990). Artxibistika eta Doku-mentazio ikasketak egin zituen Madrilen (1982-83), baita musika ikasketak ere Donos-tiako, Bartzelonako eta Madrilgo kontserbatorioetan. Musikaren historiari eta doku-mentazio musikalari buruzko bi monografia eta 60 artikulu baino gehiago idatzi ditu. Musika Dokumentazioaren Espainiako Elkarteko lehen lehendakaria izan da, Musika Liburutegien Nazioarteko Elkartearen adarra, eta bertako lehendakariordea ere izan zen. Gehiago irakurri…

Hogei urtez Eresbil Musikaren Euskal Artxiboko zuzendari izan ondoren, 2020an erreti-roa hartu zuen. 1985ean Peñaflorida Kapera aintzineko musika taldea sortu zuen.

Iñaki Arregi Artano

Ekonomia eta Enpresa Zientzietan lizentziatua, bere ibilbide profesionala teknologia-ren arloarekin lotu du, Bull multinazionalean lehenik eta Entelgy konpainian gero, 2019an erretiroa hartu zuen arte. Gaztetatik dantzarekin liluratuta, Andoaingo Lizar-Makil taldean, Goizaldiko Lizar-Makil taldean eta Argia elkartean parte hartu zuen, eta dantzari eta dantza-maisu gisa parte hartu zuen J.A. Urbeltzen eskutik. Dantza klasi-koan eta garaikidean ere interesatua, Dantzaz-eko Batzarrean sartu zen 2010ean.

Joaquín Romero Roldán

Licenciado en Administración y Dirección de Empresas por la Universidad Pública de Navarra, ha realizado estudios sobre negociación en mercados exteriores y marketing internacional en la Cámara de Comercio de Navarra y en la Universidad de Salford (Reino Unido). En la actualidad es gerente de la Universidad Pública de Navarra. Gehiago irakurri…

Además es Patrono de la Fundación Universidad-Sociedad, vocal del comité rector del instituto de investigación biomédica Navarrabiomed, del comité rector del instituto de Agrobiotecnología IDAB y en el consejo de administración de SIGMA AIE. Cuenta con una década de experiencia profesional en gestión de instituciones culturales. En 2008 fue designado gerente del Orfeón Pamplonés y en marzo de 2014 gerente de la Fun-dación Pablo Sarasate – Orquesta Sinfónica de Navarra. Ha sido, asimismo, miembro del Consejo Navarro de Cultura, de la Asociación de Fundaciones de Navarra y evalua-dor económico de convocatorias del Gobierno de Navarra.

Arantxa Arza Lasa

Euskal Filologian lizentziaduna Deustuko Unibertsitateko Donostiako Fakultatean, Eus-kadi Irratian hasi zuen bere ibilbide profesionala esatari gisa, eta bertan jarraitzen du gaur egun ere. Urte hauetan hainbat programa eta informazio-gune zuzendu ditut. Gaur egun asteburuko bi programa koordinatzen eta aurkezten ditu, Landaberri eta Osasun Etxea. Gehiago irakurri…

2020an, Rikardo Arregi kazetaritza saria eman zioten, Felix Zubia medikuarekin batera egindako lanagatik.