Dantzaren etorkizunerako aliantzak marrazten

Hau da dantzaz

Dantzaz sarea da

Nazioarteko lankidetza-sareak

Dantzaz diseinatzen duen sorkuntza- edo ekoizpen-egoitza bakoitzak aukera berriak ditu tokiko koreografoentzat, eta nazioarteko harrera-erakundeetan egonaldiak egin ditzakete.

Joan-etorriko ibilbide hori posible da Etxepare Euskal Institutuaren konplizitateari eta finantzaketari esker. Etxepare Institutuak euskararen eta euskal sorkuntza garaikidearen presentzia eta ikusgarritasuna babesten ditu Euskaditik kanpo, bai eta sortzaileek, kultura-kudeaketako profesionalek, dantzariek eta erakunde publiko eta pribatuek osatutako konstelazio bikain horren arteko trukea eta komunikazio proaktiboa ere..

Truke-sareak eta -zirkuituak

Dantzazek nazioarteko lankidetzarako bide berriak irekitzeko duen konpromisoa etengabe hedatzen ari den sare batean oinarritzen da, idazketa eta sorkuntza koreografikoaren talentudun gazteentzat hazkuntza eta profesionalizazioko espazioen garapenari begira. Dantzaz-en ustez, egoitzak sorkuntza-laborategi elastiko eta malguak dira denboran zehar, eta laguntza, elkarrizketa, hausnarketa kritikoa, bitartekotza eta elkartze komunitarioa elkarrekin bizi dira bertan, non posible den harreman-jardunbideei, partaidetzakoei eta prozesuak edozein emaitza baino gehiago batzen dituenei ahotsa ematea.

Helburu horrekin, Dantzaz-ek hainbat lankidetza-hitzarmen ezarri ditu koreografia-lehiaketa ospetsuekin: Les Synodales-Sens Jaialdia (Frantzia), International Competition for Choreography Hannover (Alemania), Internationales Solo-Tanz Theater Festival Stuttgart (Alemania) eta Madrilgo Koreografia Lehiaketa (Espainia).

Hitzordu horiek urtero egiten dira, eta sarietako bat Dantzazen egoitza artistiko bat ematea da. Egoitza horren iraupena eta formatua bat datoz prozesu artistikoekin eta koreografoen beharrekin.

Dantzaz, halaber, harreman estua du Europako zenbait dantza-etxerekin, hala nola Korzo (Holanda), Piemonte dal Vivo (Italia) eta DanceBase (Erresuma Batua). Euskal konpainia definitzen duten balioekiko antzekotasun ukaezina dute kultura-erakunde horiek guztiek, eta koreografo bati “aldi baterako harrera” egiten diote, Dantzaz-eko interpreteekin batera Europako antzoki eta auditoriumetan ondoren biratzen diren programak eta ekoizpenak osatzen dituzten hainbat pieza sortzeko. Esperientzia horiek Dantzaz-eko kideen garapen profesionala bultzatzen duen ibilbidea marrazten dute, eta, aldi berean, sortzaile bakoitza bereizten duen ahots pertsonalean lurralde eta hizkuntza berrien bilaketa sustatzen dute.

Elkarrekiko egoitzak

Quebeceko Conseil des Arts et Lettres (CALQ). Dantzaz, Dantzagunea, Etxepare Institutua eta Tabakaleraren artean sinatutako hitzarmenari esker, Quebec-eko Conseil des Arts et Lettres (CALQ) eta Quebec-eko Danse Contemporaine de Montréaleko École-ren artean, Quebeceko aldean, bi lurraldeetako dantza-sektorea elkarrekiko egoitzen programa batean gauzatzen den arte-trukeko esperientzia batez elikatzen da. Urtero, Dantzaz-ek eta Tabakalera Kultura Garaikidearen Nazioarteko Zentroak, Donostian, Quebec-ek aukeratutako koreografo bat hartzen dute bi hilabeteko egonaldi sortzailerako. Bestalde, deialdi ireki baten bidez, Euskal Herriko koreografoek beren talentua garatzeko eta beren lana erakusteko aukera dute Danse Contemporaine de Montrealen (EDCM). 

 

John Gerena, Louise Bedard, Suzanne Miller eta Bettina Szabo izan dira quebectar koreografoak programa honetako lehen deialdietan, eta Iker Arrue, Jorge Jauregi-Natalia de Miguel, Xian Martinez eta Igor Calonge izan dira Quebecen bizi ahal izan diren euskal koreografoak.

Plesni Teater Ljubljana (Eslovenia). Lan hitzarmen horri esker, Esloveniako espazio eszenikoak hautatutako koreografoek lau asteko egoitza izango dute Dantzagunean. Ordainetan, Dantzaz-ek euskal koreografo bat izendatuko du Plesni Teaterren antzeko denbora-tarte batean lan egiteko. Truke programa honen lehen edizioan, Vita Osojnik izan zen Dantzazekin sortzera gonbidatutako koreografoa, eta Blanca Arrietak egoitza bat egin zuen Plesni Teaterrekin.

Sektorearekiko harremanak: aliantzak

Dantzaz, dantza-sorkuntzaren eta zuzeneko arteen sektorea bultzatzen laguntzen duten lankidetza-sare eta -egituretako kide da.

Adibidez, Eskena, duela mende laurden baino gehiagotik Euskadiko ekoizpen eszenikoko enpresa nagusiak biltzen dituen elkartea, edo Artekale, 2004an Euskadin kaleko arteak defendatzeko eta zabaltzeko sortutako plataforma. Era berean, Karraskan Euskadiko kulturan eta berrikuntzaren kulturan berrikuntza sustatzeko elkarte profesionalaren, dantza ekoizten duten enpresen Estatuko elkarte baten eta Danse qui Danse plataforma europarraren parte da. Halaber, Dantzaz elkarteko kide batzuk ADDE Euskal Herriko Dantza Profesionalen Elkarteko kide dira.

ESKENA (Euskadiko Ekoizle Eszenikoen Elkartea

). Euskal sektore eszenikoaren garapena da duela 25 urte baino gehiago sortu zen elkarte honen jatorria, Euskadiko ehun eszenikoa osatzen duten enpresa ekoizleei ahotsa, espazioa eta aukerak emateko.

eskena.org

Artekale

Plataforma horrek 2004an egin zituen lehen urratsak, euskal lurraldean kaleko arteei balioa emateko. Bertan sektoreko profesionalek bat egiten dute: artistak, jaialdiak eta enpresa banatzaileak. Artekaleren ekintza-eremuen artean, honako hauek nabarmentzen dira: topaketen programazioa eta elkartrukerako guneak jaialdi eta azoken esparruan; kaleko arteetako profesionalentzako prestakuntza; eta erakunde publikoekiko solaskidetza sektaren garapena bultzatuko duten neurrien diseinuan.

artekale.org

ADDE

2003an jaio zen ADDE elkartea, eta sektorearen barne-kohesioaren eta bertako profesionalen lan-baldintzak hobetzearen alde lan egiten du. Dantzan eragina duten politika publikoetan bitartekaritzaren eta eraginaren bidez egiten du, bai kultura mailan, bai prestakuntzan eta lanean.

addedantza.org

Emprendo Danza

Estatu mailako elkarte bat da, batez ere dantzaren ekoizpen- eta banaketa-jardueretan aritzen diren konpainiek eratua; elkarteak ez du irabazi-asmorik, eta sektore pribatuko kideak dira.

emprendodanza.feced.org

Danse qui Danse

Sare honek zazpi bazkide europar batzen ditu, elkarlanean dihardutenak talentu koreografikoari laguntzeko, proiektu artistiko berriak diseinatzeko eta dantza-eszenaren esparrua hobetzeko. Hauek dira: Scenario Pubblico/Compagnia Zappalà Danza (Italia); Korzo (Herbehereak); Malandain Ballet Biarritz (Frantzia); Danish Dance Theatre (Danimarka); Ginisiano Dance Center (Portugal); Silesiako National Teatro Moravo (Txekiar Errepublika) eta Dantzaz.

Atalak

Dantzaz izan zen egoitza koreografikoen programa honen abiaraztearen buru. Informazio gehiago nahi izanez gero, ikus “dantzaz sorkuntza da” atala edo bisitatu webgunea:

atalak.eus

DAGAZ

Dantzaz proiektu komunitario honen taldeburua da, eta dantza garaikiderako publikoak sortu nahi ditu profesionalen eta amateurren arteko praktika eta harremanaren bitartez.

www.dagaz.eus

CCN Malandain Ballet Biarritz

Aurreko aliantzak Dantzaz eta zentro koreografiko frantsesak duela urte batzuk sinatutako akordioarekin osatzen dira. Akordio hori lankidetza-ekintzetan zehazten da, besteak beste Atalak.

malandainballet.com

Karraskan

Elkarte profesional bat da, Euskadin kulturaren berrikuntza eta berrikuntzaren kultura sustatzeko.

karraskan.org